Ny vecka med mjukstart

Då var det måndag igen, men en skönare måndag än vanligt. Jag startar den här veckan i ett lugnt tempo eftersom jag är ledig idag!

Jag har en del saker som behöver göras hemma så den lediga tiden kommer komma till stor nytta. Sen känner jag att det är dags att sätta igång med fotoboken med bilder från Aruba, det kliar i fingrarna så jag måste nog sätta igång idag!

Här kommer en bild på korall från Aruba.
Det är färgglatt och vackert under vattenytan!

Så äntligen fredag!

En fullbokad vecka är avverkad och äntligen är fredag eftermiddag här!

Nu väntar manikyr och ett avsnitt av sex and the city. Jag borde hinna klart tills älsklingen kommer hem från jobbet. Idag hämtar han med sig mat från favoritpizzahaket i kvartetet, skall bli mums!

Efter det bär det av mot studion!

Godmorgon!

Frukosten är avklarad och en del småsaker fixade hemma. Nu är det dags för en kopp kaffe!

Ikväll är det dags för fotografering. Ska bli väldigt spännande!

En titt i garderoben

Ännu en lång dag på kliniken, fast denna gången på vuxenkliniken. Morgonen startade med en genomgång om hygien vid operationer. Sedan spenderades resten av dagen i behandlingsrum. Jag hann dock även med en administrationsrunda och bokade in patienter för samtliga pass under hela februari månad. Väldigt skönt nu kan jag ta det lite lugnt på den fronten.

Nu till något helt annat, nämligen kläder. Outfit nr 1 inför morgondagens fotografering är vald. Nu återstår outfit nr 2.
Den ena looken är mer uppklädd och den andra mer vardaglig. Jag har tänkt ut en håruppsättning men den andra hänger lite på vilka kläder jag väljer.

Ska kika vidare i garderoben...

Vår bröllopsresa på Aruba!

Då var det dags att titta tillbaka lite på vår underbara bröllopsresa!

Resan gick till en av ABC-öarna i karibien; Aruba!

På nyårsdagen tog jag och älsklingen tåget upp till Stockholm. Resan gick över förväntan med tanke på att vi pratar om sj och vinter. Vi checkde in oss på Hilton och hade sedan en slapp eftermiddag och kväll. En mycket avkopplande start på resan. Inget städande, packande eller fixande hemma utan bara avkoppling!

Dagen efter checkade vi ut efter att den härliga frukostbuffén var avklarad. Vi lämnade väskorna på hotellet och tog oss ner för en prommenad i gamla stan samt en lunch.
Vi hämtade upp väskorna senare på eftermidagen och då var det dags för arlandaexpressen. Där checkade vi in på vårt hotell på SkyCity. Ännu mer avkoppling. Behövdes särskilt nu när resfebern börjat göra sig påmind.
Nästa morgon var vi uppe tidigt och checkade in runt 8 tiden.

Vi hoppade på flyget och drygt 11 knökiga timmar senare hoppade vi av på vår underbara karibiska ö!

Vårt hotell på stranden visade sig vara superlyxigt. Personalen var jättetrevlig och checkade in oss smidigt medan de serverade champagne. Bagaget tog de upp till vår svit med en gång.

På dörren till vår svit satt en söt välkomstlapp till brudparet. Inne på bordet stod en välkomstpåse med bubbel, choklad, kex och ost.
Sviten var stor och luftig med en helt underbar utsikt över Eagle Beach precis utanför och det vackra ljusblå havet.

Solen var på väg ner så vi hoppade ur våra reskläder och tog oss ut på stranden för att känns på den berömda sanden och se vår första karibiska solnedgång.

Vi startade många dagar med strandpromenader lägs den långa fina stranden. Vi var nyfikna på ön så första veckan gav vi oss ut på en segling och jeepsafari.
Seglingen var på kvällen strax innan solnedgången med par och kärlek som tema. Där bjöds det på bubbel, choklad, tilltugg och drinkar. Mot slutet av kvällen fick damerna rosa rosor :)!

Vår jeepsafari tog hela dagen och vi fick se hela ön. Turen blev något mer offroad än vad vi hade föreställt oss. Mycket spännande! Vi började med att åka förbi en vacker strand, vidare förbi California lighthouse på den nordligaste delen av ön. Sedan såg vi den karga östkusten och gamla guldgruvan innan vi åkte genom den stora nationalparken som var proppfull med stora kaktusar. En titt på ormar och ödlor innan vi såg åsnor, vindkraftverk, lavasten och den imponerande naturliga bron som havet skapat. En lunch med karibisk grilltallrik och vidare till den gulliga stranden Baby beach. Det var en del av det vi upplevde på vår ötur.

Varje morgons höjdpunkt för min del var den otroliga frukostbuffén för alla gästerna som bodde i sviter. Allt man kan tänkas vilja äta och lite till serverades. De härliga färska skivade frukterna slår nog det mesta!
Med supermysiga frukostvärdinnor blev våra mornar lika härliga varje dag. Bortskämd blir man fort och ganska snabbt lever man som om det alltid brukade vara så. Lika borstskämda blev vi med städning och service på rummet. Inte nog med att det snyggade till och städade rummet varje morgon. De kom tillbaka varje kväll och såg till att vi hade allt vi behövde samt att de bäddade upp sängen för oss så vi slapp tänka på sånt.

Precis utanför hotellet fanns hotellets restaurang som ser ut som ett gammalt piratskepp. Där ät vi en del luncher och några middagar. Alltid lika trevligt.
Strax intill skeppet låg den mysiga strandbaren med urgoda svalkande drinkar. En av kvällarna bokade vi in oss på en middag på stranden. Med havet och solnedgången framför oss satt vi själva på stranden med egen servitör och en fyrarättersmiddag. Vilken upplevelse!

Shopping blev det också. I självaste huvudstaden inhandlades en supersnygg ny väska från Longchamp. Inte den tråkiga modellen som havla stan har på senare tid dock...
Jag fick även en del shoppat inne på Victorias Secret. Väldigt stort utbud och så roligt sortiment!

Många avslappnade dagar på stranden i solen eller under en palapa. Så otroligt avkopplande. Jag hade med mig en del tidningar och en bok men det blev ofta att man tappade bort sig i den vackra utsikten.

Den andra veckan var vi återigen äventyrssugna och gav oss ut på havet. Vi hade bestämt oss för att ta en titt på världen under vattenytan. Seglingen tog halva dagen och vi hade några stopp att snorkla på. Vi var extra äventyrliga och såg till att få dyka också. Så vid ett av korallreven tog vi oss ett par meter ner uter vattenytan och beundrade vackra fiskar och växter.
Den sista kvällen unnade vi oss ett besök på hotellets spa. Älsklingen valde en ryggmassage medan jag tog en helkroppsmassage med heta lavastenar!

Allt man kan önska sig av en bröllopsresa, det fick vi. Vi hade en alldeles underbar resa och det var så härligt att få spendera så många fina dagar med min älskling på denna mysiga lilla ö i karibien!

Landa och starta!

Min dag på barnkliniken är avklarad och jag är hemma! Huh! Vilken vecka, långa dagar på kliniken och många patienter. Jag behöver en god kopp kaffe och sedan ska jag sätta igång med kreativiteten och nya inlägg till bloggen.

Håll utkik ikväll!!!

FPSO 2011!

Hej på er!

Nu är vi tillbaka! Igår landade jag och älsklingen på Arlanda efter en alldeles fantastisk bröllopsresa i västindien! Vi har haft det underbart i paradiset :)!

Jag har mycket fint att berätta om vår resa och vackra foton som jag kommer bjuda på här.

Det är så bloggen kommer starta upp året 2011. Sen kommer förstås mer roligt!

Kika in om någon dag när jag hunnit ikapp med vardagen och jetlagen.