Enkel och god sommarmat


Idag har vi haft en väldigt lugn och skön dag. Det blev ganska lugnt på matlagningsfronten också. Jag tycker att på sommaren kan det vara gott med lite lättare luncher eller middagar. Därför har vi kört på bl.a. en del olika sallader. Men den stora favoriten är ceasarsallad. Vi har hittat en väldigt god dressing till den också. Kycklingen är för omväxlings skull inte kycklingfilé utan kokt lår. Det kan jag verkligen rekommendera som ett alternativ. Väldigt saftigt och gott kött som tillagas superenkelt. Jag kokar köttet tillsammans med en buljongtärning och ett lagerblad. När det är färdigt får det svalna på ett fat innan jag plockar av köttet och skär i lagom stora bitar. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0